Guestbook

Moderators: Laidback Luke, Rasta Eddy, tonyflexx

Postby RENE RECHE on Fri Mar 16, 2007 9:15 pm

hahaha en dan behoort hein nog tussen het 'hokjesminded ik doe moeilijk om los te gaan volk' he hein lieverd ;).

31e gaan we ff de boel rocke ofnie
RENE RECHE

Postby Pauluzz on Fri Mar 16, 2007 11:02 pm

Leuk om jullie te zien trouwens. Was sinds lange tijd dat ik Hein los heb zien gaan

Ghe ghe en dat zegt genoeg denk ik! Hein vond je vooral in het begin erg vet draaien, later iets te hard. Maar dat vond ik juist weer vetter :lol:

Ondanks onze uiteenlopende muziekvoorkeuren, vond iedereen je dik draaien....dus dat vind ik erg knap van je.
Pauluzz

Postby DaGiant on Sat Mar 17, 2007 9:56 am

Bchaabane wrote:Dj Marcello.
Bchaabane wrote:voor het eerst
Bchaabane wrote:gisteren

8) 8) 8)

:lol:

Masta X wrote:Zie net trouwens de nieuwe site. Ziet er cool uit Luke!

x 2. :thumbup:

Lianne wrote:Ziet er zeker dope uit!! Vind 'm meaui! Nu dit lelijke forum nog. 8)

admin wrote:(overigens heb ik niet de complete site gemaakt.. alleen de background komt uit mijn handen),

Background is dan ook het phatst! :thumbup:

Mr Blonde wrote:Die background maakt het juist zo dope gast _O_

(Damn, ik val in herhaling... :D )
DaGiant

Postby jURRIE on Sat Mar 17, 2007 9:57 am

DAGAINT-POST OVERKILLL!!!
jURRIE

Postby DaGiant on Sat Mar 17, 2007 10:06 am

jURRIE wrote:DAGAINT-POST OVERKILLL!!!

Mennn, ik ben 2 weken niet op het forum geweest, mag ik ff? :wink:

PS: Jij weet m'n naam niet eens meer, dus kun je nagaan. :P
DaGiant

Postby LAU on Sat Mar 17, 2007 11:31 am

Mister.Cee wrote:
LAU wrote:@mister cee,

hee cee, wat zijn eigenlijk de huidige mogelijkheden met realtime video manipulatie ?

zoals je audio met een realtime fx/dsp kunt mangelen, kan dat ook met video ?

afterfx achtige dingen maar dan met realtime video input ?

kun je daar eens wat meer over vertellen ?

.
Ligt er een beetje aan wat je verstaat onder realtime video...
Je hebt zat plugins en programma's waarmee je videoclips realtime kunt bewerken.. Zoals freeframe plugins en vj software als resolume en visualjockey Eigenlijk zitten er bij ieder vj sotware pakket wel filters om je beeld mee te bewerken.

Ook in videomixers zitten effecten zoals bijv in de Edirol V4. Kleurcorrecties, mirrors, negatives e.d.

Verder zijn er ook nog programma's die realtime video genereren bijv op de muziek. Denk hierbij dan aan de video generator van windows media player oid. Dr zijn natuurlijk meerdere variaties. Er zijn ook programma's die 3d modellen genereren. Maar dit spreekt mij niet zo erg aan en heb me hier niet heel erg in verdiept.

Verder heb je ook nog mensen als Eboman die bezig zijn met audiovisual sampling. Hij kan dmv sensoren programmatuur aansturen waarbij hij realtime beats maakt met videoclips. Hij is nu druk bezig met een programma wat hij op de markt kan brengen. http://www.smadsteck.nl

Ik vind dat de meeste plugins en fx die momenteel beschikbaar zijn niet echt in de buurt komen van after effects qua kwaliteit en mogelijkheden. De meeste fx zijn erg simplistisch. Al heeft de software van Eboman wel een camera die je kunt sturen door een 3d ruimte waardoor je naar verschillende scenes en samples kunt bewegen.

ik bedoelde min of meer wat de manipulatie mogelijkheden zijn met realtime video input....dus zoals je bij audio effecten op je mixer hebt zitten, of realtime audio input dsp manipulatie met bijvoorbeeld een fx processor, laptop of systemen zoals bijvoorbeeld die van www.symbolicsound.com

ik had al het idee dat de realtime video input effecten wat simplistisch waren....maar wat vind jij bijvoorbeeld van Jitter ? die visuele max/msp extensie ? en zijn er meer soortgelijke dingen applicaties ?

ook kan ik me voorstellen dat het in de komende tijd beter wordt, door bijvoorbeeld 8core computers e.d.....

De reden dat ik me dit afvroeg is dat ik eergisteren even een met mn icdx bijgeleverde software heb zitten uitproberen, waarme je filmpjes net zoals muziek kunt draaien, scratchen loopen...echt heel leuk, maar ik vroeg me dus gelijk af of een degelijk 'gescratched' video signaal dan ook weer meteen te manipuleren valt met bijvoorbeeld een video mixxer of aparte dsp bak of computer die daar voor dienst doet, maar om het lekker te laten voelen moet het met zo min mogelijk vertraging natuurlijk.
LAU

Postby MULDER MAN on Sat Mar 17, 2007 3:35 pm

jURRIE wrote:DAGAINT-POST OVERKILLL!!!

IK verzamel ze voor als ik niet kan slapen.
Foodstamps and free cheese
Can't be the cure for a sick disease
MULDER MAN

Postby Mister.Cee on Sun Mar 18, 2007 10:54 am

LAU wrote:
Mister.Cee wrote:
LAU wrote:@mister cee,

hee cee, wat zijn eigenlijk de huidige mogelijkheden met realtime video manipulatie ?

zoals je audio met een realtime fx/dsp kunt mangelen, kan dat ook met video ?

afterfx achtige dingen maar dan met realtime video input ?

kun je daar eens wat meer over vertellen ?

.
Ligt er een beetje aan wat je verstaat onder realtime video...
Je hebt zat plugins en programma's waarmee je videoclips realtime kunt bewerken.. Zoals freeframe plugins en vj software als resolume en visualjockey Eigenlijk zitten er bij ieder vj sotware pakket wel filters om je beeld mee te bewerken.

Ook in videomixers zitten effecten zoals bijv in de Edirol V4. Kleurcorrecties, mirrors, negatives e.d.

Verder zijn er ook nog programma's die realtime video genereren bijv op de muziek. Denk hierbij dan aan de video generator van windows media player oid. Dr zijn natuurlijk meerdere variaties. Er zijn ook programma's die 3d modellen genereren. Maar dit spreekt mij niet zo erg aan en heb me hier niet heel erg in verdiept.

Verder heb je ook nog mensen als Eboman die bezig zijn met audiovisual sampling. Hij kan dmv sensoren programmatuur aansturen waarbij hij realtime beats maakt met videoclips. Hij is nu druk bezig met een programma wat hij op de markt kan brengen. http://www.smadsteck.nl

Ik vind dat de meeste plugins en fx die momenteel beschikbaar zijn niet echt in de buurt komen van after effects qua kwaliteit en mogelijkheden. De meeste fx zijn erg simplistisch. Al heeft de software van Eboman wel een camera die je kunt sturen door een 3d ruimte waardoor je naar verschillende scenes en samples kunt bewegen.

ik bedoelde min of meer wat de manipulatie mogelijkheden zijn met realtime video input....dus zoals je bij audio effecten op je mixer hebt zitten, of realtime audio input dsp manipulatie met bijvoorbeeld een fx processor, laptop of systemen zoals bijvoorbeeld die van www.symbolicsound.com

ik had al het idee dat de realtime video input effecten wat simplistisch waren....maar wat vind jij bijvoorbeeld van Jitter ? die visuele max/msp extensie ? en zijn er meer soortgelijke dingen applicaties ?

ook kan ik me voorstellen dat het in de komende tijd beter wordt, door bijvoorbeeld 8core computers e.d.....

De reden dat ik me dit afvroeg is dat ik eergisteren even een met mn icdx bijgeleverde software heb zitten uitproberen, waarme je filmpjes net zoals muziek kunt draaien, scratchen loopen...echt heel leuk, maar ik vroeg me dus gelijk af of een degelijk 'gescratched' video signaal dan ook weer meteen te manipuleren valt met bijvoorbeeld een video mixxer of aparte dsp bak of computer die daar voor dienst doet, maar om het lekker te laten voelen moet het met zo min mogelijk vertraging natuurlijk.
Ik ben geen programmeur en werk niet met max/msp of jitter. Ik weet dat je daar echt heel veel mee kan maken maar heb geen zin om daar aan te beginnen. Ik red me tot nu toe nog prima met footage maken in after effects en cinema 4d. De programmatuur die Eboman gebruikt is wel met max geprogrammeerd.

Natuurlijk kun je het videosignaal weer manipuleren met bijv de effecten op je mixer. Je zou ook kunnen kijken naar de Kaosspad entrancer dat is een audio/video effecten bak. http://www.korg.com/gear/info.asp?a_pro ... egory_id=2
AREACODE : 010
Mister.Cee

Postby Masta X on Mon Mar 19, 2007 2:40 pm

Pauluzz wrote:
Leuk om jullie te zien trouwens. Was sinds lange tijd dat ik Hein los heb zien gaan

Ghe ghe en dat zegt genoeg denk ik! Hein vond je vooral in het begin erg vet draaien, later iets te hard. Maar dat vond ik juist weer vetter :lol:

Ondanks onze uiteenlopende muziekvoorkeuren, vond iedereen je dik draaien....dus dat vind ik erg knap van je.

Begin was vet! :lol: Heb je wat namen die je toen draaide? Die ene ben ik vergeten..
Masta X

Postby Laidback Luke on Mon Mar 19, 2007 2:55 pm

Masta X wrote:
Pauluzz wrote:

Begin was vet! :lol: Heb je wat namen die je toen draaide? Die ene ben ik vergeten..

Ik begon in elk geval met mijn remix van Matik. Geen idee meer
welke andere tracks je bedoelde...
Laidback Luke

Postby Masta X on Mon Mar 19, 2007 2:58 pm

Laidback Luke wrote:
Masta X wrote:
Pauluzz wrote:

Ik begon in elk geval met mijn remix van Matik. Geen idee meer
welke andere tracks je bedoelde...

Je had er eentje waarop 'GrooveSinden - Chopstick' op stond geloof ik? Een beetje wat je in het begin draaide..
Masta X

Postby Laidback Luke on Mon Mar 19, 2007 6:48 pm

Masta X wrote:Je had er eentje waarop 'GrooveSinden - Chopstick' op stond geloof ik? Een beetje wat je in het begin draaide..

Nee, Radioclit - Solid Grooves remix! Met dat Franse geklets erin :)
Laidback Luke

Postby Masta X on Mon Mar 19, 2007 7:05 pm

Laidback Luke wrote:
Masta X wrote:Je had er eentje waarop 'GrooveSinden - Chopstick' op stond geloof ik? Een beetje wat je in het begin draaide..

Gnegne, volgens mij trok ik die wel! En tracks die je iets daarvoor en daarna draaide, weet je die nog?
Masta X

Postby Laidback Luke on Mon Mar 19, 2007 7:33 pm

Masta X wrote:
Laidback Luke wrote:

Gnegne, volgens mij trok ik die wel! En tracks die je iets daarvoor en daarna draaide, weet je die nog?

Geen idee man...
Laidback Luke

Postby Masta X on Mon Mar 19, 2007 7:37 pm

Laidback Luke wrote:
Masta X wrote:
Laidback Luke wrote:

Geen idee man...

:duckie: Sniksnik.. Achja, ik zoek die Radio wel ff op!
Masta X

PreviousNext

Return to Algemeen