Laidback Luke's QnA's

Moderators: Laidback Luke, Rasta Eddy, tonyflexx

Re: Laidback Luke's QnA's

Postby REVERO » Fri Feb 17, 2012 2:36 pm

Beetje onder het mom van "Ik ben die commerciele hoer en ik ben er trots op" toch Luke? :)

Ik denk wel dat de sound blijft, maar na de Grammy's ben ik wel gaan twijfelen.. Denk wel
dat het meer mainstream gaat worden..
REVERO

Postby Appeltaart » Fri Feb 17, 2012 3:08 pm

Ik heb een productie-technische vraag, mag ook door andere mensen beantwoord worden:

Wat zijn de beste frequencies voor je (sub)bas?

Ik twijfel altijd tussen een octaaf hoger of lager. Als de bassline bijvoorbeeld F-G#-A# is, en ik gebruik gewoon een sinus, wat kan ik dan het beste doen?
- F1 (44hz, klinkt erg laag) - G#1 (52hz) - A#1 (58hz)
- F2 (88hz) - G#2 (104hz) - A#2 (117hz, klinkt er hoog)
- Of moet ik gewoon een hele andere key nemen? Omdat F niet geschikt is voor dance?
Appeltaart

Postby Vinelli » Fri Feb 17, 2012 3:30 pm

Ik heb me altijd afgevraagd hoeveel tijd en wat voor zaken jij onder handen neemt wat betreft jouw label Mixmash, Luke. Aangezien je zo'n bizar schema hebt en je ook zelf nog een beetje wilt leven, lijkt me dat best moeilijk?
Vinelli

Postby Sebas » Sat Feb 18, 2012 2:52 pm

REVERO wrote:Beetje onder het mom van "Ik ben die commerciele hoer en ik ben er trots op" toch Luke? :)

Ik denk wel dat de sound blijft, maar na de Grammy's ben ik wel gaan twijfelen.. Denk wel

Grammy's wil niks zeggen. Dubstep is nu vooral onder jonge ventjes en wat festival meisjes, je zult het amper op de radio horen omdat het gewoon niet breed genoeg is. Het is alleen fijn in de club en op festivals. Het zal ook niet snel werken op de radio, alleen crossovers zoals luke zei die Knife party en swedish house mafia antidote. Je houdt van dubstep of je vind het afschruwelijk. Mensen hebben het zelfde met hardcore en dat hoor je ook nooit mainstream op de radio (behalve wat late night programma's).

Over 2 jaar is drum and bass weer helemaal cool en daarna techno bijv, muziek ontwikkeld zich altijd en zal het altijd blijven doen.
Download & Subscribe the Sebastien Lintz Podcast via iTunes http://bit.ly/PodcastSebastienLintz
Join me on Facebook here http://on.fb.me/SebastienLintz
Sent your demo to demo [at] cloud9dance.com
Sebas

Postby ChristianLemmers » Sat Feb 25, 2012 7:23 pm

Vraagje voor Laidback Luke..
Hoe kreeg jij in het begin je tracks naar buiten?
Ik merk zelf dat het vrij lastig is om je tracks bekend te maken onder mensen.
Zelf ben ik geen Dj dus zal het van (gratis) downloads via internet en social media moeten hebben en hier en daar een radiostation of club zo gek zien te krijgen mijn tracks te draaien.
Heb jij nog tips? Ik denk dat meerdere producers met dit probleem zitten.
ChristianLemmers

Postby DFRKZ » Mon Mar 19, 2012 7:45 pm

toen Luke begon was dr nog geen (snel) internet en ook nog geen 1.000.000.000 producers dus ik denk niet dat je die situatie kunt vergelijken :D
DFRKZ

Postby djrekon13 » Mon Apr 16, 2012 7:09 am

Ayee dude how do u get your name out there?
djrekon13

Postby Philippe » Mon Apr 16, 2012 10:46 am

1. go to a busy shopping mall
2. start shouting

No seriously, Luke always says: start creating great music.
OMG PLZ FOLLUWZ ME

Soundclouds | Twitters
Philippe

Postby Laidback Luke » Wed Jun 06, 2012 8:22 pm

Vinelli wrote:Ik heb me altijd afgevraagd hoeveel tijd en wat voor zaken jij onder handen neemt wat betreft jouw label Mixmash, Luke. Aangezien je zo'n bizar schema hebt en je ook zelf nog een beetje wilt leven, lijkt me dat best moeilijk?

Is ook moeilijk. Ondertussen bestaat Mixmash uit 4 mensen nu, waaronder ik ook, dus dat gaat allemaal net.
Laidback Luke

Postby Laidback Luke » Wed Jun 06, 2012 8:24 pm

REVERO wrote:Beetje onder het mom van "Ik ben die commerciele hoer en ik ben er trots op" toch Luke? :)

Nou die Drum & Bass van nu is ook eigenlijk de poppy versie die het nooit was. Echt een soort big room D&B
tegenwoordig.

Weet niet of Dubstep die kant op zal gaan, zou wel slim zijn. Ik merk dat het nieuwe er wel af is bij de Dubstep.
Ik vind het vaak niet eens meer interessant om te droppen helaas. Die edge is eraf, nu moet het zich verder
gaan ontwikkelen.
Laidback Luke

Postby REVERO » Wed Jun 06, 2012 10:45 pm

Laidback Luke wrote:

Nou die Drum & Bass van nu is ook eigenlijk de poppy versie die het nooit was. Echt een soort big room D&B
tegenwoordig.

Weet niet of Dubstep die kant op zal gaan, zou wel slim zijn. Ik merk dat het nieuwe er wel af is bij de Dubstep.
Ik vind het vaak niet eens meer interessant om te droppen helaas. Die edge is eraf, nu moet het zich verder
gaan ontwikkelen.

De edge op dubstep komt over een jaartje wel weer.. Merk ik de laatste tijd ook heel erg met "moombahton" dat 't gewoon te gehyped is en nu wel een beetje het nieuwe er van af is en het eigenlijk al standaard klinkt terwijl het 'nieuw' is.

Bigroom D&B hoor je mij niet over klagen hoor.. Als ik kijk over de laatste paar jaren word het al veel gedaan hoor! Remixes voor artiesten waar D&B artiesten normaal nooit in de buurt zouden komen, zijn er nu wel.. Pjanoo bijv is een behoorlijk big room D&B remix van gekomen, zelfde als Miami2Ibiza..

Ik merk trouwens wel in de reguliere clubs waar ik draai dat die dubstep sound in house nummers gewoon te hard is op het moment.. Dubstep is mateloos populair in Nederland, maar ondertussen veegt het wel je vloer leeg :/
REVERO

Postby Sebas » Thu Jun 07, 2012 2:30 am

REVERO wrote:
Laidback Luke wrote:

tegenwoordig.

gaan ontwikkelen.

De edge op dubstep komt over een jaartje wel weer.. Merk ik de laatste tijd ook heel erg met "moombahton" dat 't gewoon te gehyped is en nu wel een beetje het nieuwe er van af is en het eigenlijk al standaard klinkt terwijl het 'nieuw' is.

Bigroom D&B hoor je mij niet over klagen hoor.. Als ik kijk over de laatste paar jaren word het al veel gedaan hoor! Remixes voor artiesten waar D&B artiesten normaal nooit in de buurt zouden komen, zijn er nu wel.. Pjanoo bijv is een behoorlijk big room D&B remix van gekomen, zelfde als Miami2Ibiza..

Ik merk trouwens wel in de reguliere clubs waar ik draai dat die dubstep sound in house nummers gewoon te hard is op het moment.. Dubstep is mateloos populair in Nederland, maar ondertussen veegt het wel je vloer leeg :/

muah. Dubstep gaat het niet echt worden, misschien wordt het nog wel iets populairder.. maar net zoals met dutch house toen, op een gegeven moment gaat iedereen het doen en dan is er iedereen toch weer snel klaar mee. Dubstep invloeden blijf je nog wel een tijdje horen maar ik merk al een beetje dat de fun er wel weer vanaf is (lees: modern talking abuse ;)).

Ik hoop stiekem op een tijd dat het een hype wordt dat iedereen zo orgineel mogelijk werk gaat produceren ipv trends te volgen. :dj:
Download & Subscribe the Sebastien Lintz Podcast via iTunes http://bit.ly/PodcastSebastienLintz
Join me on Facebook here http://on.fb.me/SebastienLintz
Sent your demo to demo [at] cloud9dance.com
Sebas

Postby Philippe » Thu Jun 07, 2012 9:14 am

dubstep heeft lang kunnen teren op "zo hard en lelijk mogelijke drop", nu wordt het weer tijd dat er ook muziek in komt.
OMG PLZ FOLLUWZ ME

Soundclouds | Twitters
Philippe

Postby Spk0 » Sat Sep 08, 2012 1:47 am

Toen ik die Knife Party hoorde, misschien ook meer richting dit:
Spk0

Postby Dilatino » Mon Sep 17, 2012 9:56 am

Jo Luke!

Vraagje, aangezien de rest 'm blijkbaar niet kan beantwoorden vraag ik het maar aan jou.

Deze track van jou met Dimitry Vegas & LikeMike, wanneer is de release hiervan?

Track op 07.51 min.

http://youtu.be/UWb5Qc-fBvk

Joe!
'For sunny days and hangover afternoons'
Dilatino

PreviousNext

Return to Algemeen