Post hier je eigen, afgemaakte stukjes muziek

Moderators: Laidback Luke, Rasta Eddy, tonyflexx

Re: Post hier je eigen, afgemaakte stukjes muziek

Postby wes montello » Mon Jul 16, 2012 7:24 am

Veritas wrote:
wes montello wrote:Hey allemaal,

Ik heb met Del Pello een bootleg gemaakt van Da Hool - Meet her at the loveparade. Je kan hem downloaden via m'n soundcloud.

Kritiek is altijd welkom.

Thanks!

Vind deze erg strak! Goede mix ook, kan misschien nog wat harder in de context van de loudness war. Die bass, is dat gewoon een tom sample?

Thanks! Klopt de bass zijn gewoon tom samples. Die zijn uitgelijnd op m'n midi keyboard en wat gepitched. Die loudness war is nooit m'n sterkste punt, working on it.
wes montello

Postby wes montello » Mon Jul 16, 2012 7:26 am

Rasta Eddy wrote:
Veritas wrote:
Blackgeni wrote:
Ik ben vandaag begonnen met wat een french house hitje, dit is er uitgerold.

Heerlijk! Had 'em zelf nog wel iets 'rollender' gemaakt met een doorlopende bas, maar is een kwestie van smaak.

Ja, de baslijn mag van mij ook nog een likkie krijgen. Doet me ergens in de verte denken aan And Da Beat Goes On... Goed teken dus!

Zeker een vet plaatje, ben het eens met wat de rest zegt over de bass. Vind de track wel een tikkie scherp klinken.
wes montello

Postby Skizore » Tue Jul 17, 2012 12:50 pm

Ik ben eerst vooral bezig geweest met dubstep maar heb nu een house track gemaakt:

Last edited by Skizore on Tue Jul 17, 2012 3:29 pm, edited 1 time in total.
Skizore

Postby E-Tjen » Tue Jul 17, 2012 1:42 pm

MarcoVolento wrote:
kajmelsen wrote:Ben erg benieuwd wat jullie van m'n nieuwe projectje vinden!
Heb geprobeerd om tropische klanken te mengen met electro invloeden.
Alle feedback is welkom! :)

wow klinkt echt hardt! beetje bingoplayers achtig netjes man

Mis eigenlijk nog wat layering in je electro gedeelte, je hoeft er niets opvallends bij te doen, vaak gebruik je vulling om net even die frequenties er bij te tikken die je mist, maar niet dat die synths dan zo op de voorgrond staan.

Je break is erg strak overigens, en hij loopt goed over, wellicht iets coolere percussie voor de drop verwacht, nu is het nog wat simpel daar terwijl de rest van de track wel wilt.
E-Tjen

Postby E-Tjen » Tue Jul 17, 2012 1:46 pm

MarcoVolento wrote:wat vinden jullie hier van? 't moet nog afgemixt worden, maar kwa inhoud?

De mix is inderdaad niet zo geweldig, vind je break ook niet zo lekker (akkoorden), zou je wellicht verdiepen in basis muziektheorie omdat dat gedeelte vals klinkt, sowieso t.o.v. je melodie. Het loopt niet lekker in ieder geval.

Zou denk ik ook een korte release instellen op die synth, dat geeft je piano wat meer ruimte om eroverheen te gaan, de track zelf is al zweverig en zo is het een beetje in conflict met elkaar.
E-Tjen

Postby E-Tjen » Tue Jul 17, 2012 1:47 pm

Rasta Eddy wrote:
Veritas wrote:
Blackgeni wrote:
Ik ben vandaag begonnen met wat een french house hitje, dit is er uitgerold.

Heerlijk! Had 'em zelf nog wel iets 'rollender' gemaakt met een doorlopende bas, maar is een kwestie van smaak.

Ja, de baslijn mag van mij ook nog een likkie krijgen. Doet me ergens in de verte denken aan And Da Beat Goes On... Goed teken dus!

Lekker hoor, rolt goed, klinkt vrij strak, wellicht basslijntje iets rauwer op de voorgrond, voor de rest lekker hoor.
E-Tjen

Postby E-Tjen » Tue Jul 17, 2012 2:14 pm

JoostReus wrote:
Paar maanden geleden gemaakt (ja, nog voor "Nothing Inside", haha) de 10e uitgekomen op Baguz Records.

Mashup van een tijdje terug.

Bootlegje van Dirty South's hitje uit 2007, vorige week gemaakt.

Alle feedback is welkom! Thanks.

feedback op die bootleg:
Vocal en break is opzich wel ok, maar toulouse is in een andere toonhoogte, iets lager, die overgang hoor je zodra die overloopt en dat loopt niet zo lekker. Je kunt dus toulouse omhoog pitchen, en die dan laten droppen, nu is het net niet.
Als je bong en toulouse door elkaar laat lopen, dan merk je dat ze behoorlijk conflicten met elkaar, sowieso op 4:45.

Mijn tip is dan:

Wat je kunt doen, als je dus echt geen idee hebt welke hoogte de toon heeft (geldt niet alleen voor jou maar iemand anders die hier ook moeite mee heeft), is edison gebruiken in FL studio.
Je gooit de track in edison, dan selecteer je 1 stuk waar je duidelijk de synth hoort of iets dergelijks, dan ga je naar tools en dan equalize. Je ziet als het goed is dan een spectrum. Overal waar de dikke lijnen zitten, bevindt zich veelal een dominante toon (hoeft niet per se de grondtoon te zijn). Deze toon komt dus (vaak) meerdere keren voor (op meer octaven), hier in dit voorbeeld is de G de toon welke het meest dominant is in dat stukje spectrum (rood omcirkelt):
http://s17.postimage.org/c0ek45wz1/Toonvoorbeeld.png
(Dit is niet Bong maar gewoon een voorbeeld)

Als je dit doet voor beide tracks, zul je merken dat die tonen voor toulouse iets lager liggen. Die loopt ook minder lekker met de vocal, dan bong.

Ik hoop dat je er iets van begrijpt en er ook iets aan hebt! Naast het kunnen zien zoals in bovenstaand voorbeeld moet je het kunnen horen.
E-Tjen

Postby E-Tjen » Tue Jul 17, 2012 2:18 pm

Skizore wrote:Ik ben eerst vooral bezig geweest met dubstep maar heb nu een house track gemaakt:

http://soundcloud.com/skizore/turbulence-club-edit

Ik zou eens opzoeken wat sidechain is.. ook is je sub veel te dominant in je beat, zou de release van je kick wat lager zetten, ik merk dat je dit ook niet hebt in andere tracks, dat zorgt er voor dat je tracks minder dynamisch zijn.
Zou ook wat meer gaan werken met een effectenbus op je synths (distortion, phaser, flanger oid), haalt de eenvoud er enerzijds een beetje vanaf :wink:
E-Tjen

Postby E-Tjen » Tue Jul 17, 2012 2:20 pm

Veritas wrote:Joo E-Tjen, thanks! Ik zal die Ai no corrida downloadable maken.

Over die 2e track: wat bedoel je precies met die 'boosbass' ? Dit was idd mijn eerste track in dit genre, had er nog nooit mee geexperimenteerd dus ga er binnenkort weer eens voor zitten. Maar als je zo'n Madeon track aandachtig luistert, hoor je pas hoeveel werk in zo'n nummer zit. Merk wel dat mijn mixes (in de zin van afmixen) vooruit gaan, hoe langzaam ook. Kwestie van blijven doen en refereren denk ik :)

Je moet de sounds wellicht wat breder EQ'en, je afmix is prima, klinkt strak hoor!

Edit:

En zet die download knop aan dan!
Last edited by E-Tjen on Tue Jul 17, 2012 2:22 pm, edited 1 time in total.
E-Tjen

Postby E-Tjen » Tue Jul 17, 2012 2:21 pm

Tetra wrote:vandaag weer een track van me uitgekomen, deze keer op 17:44 records!

Tetra & Protoxic ft. Starla Edney - Avalon

Laat me weten wat je er van vindt!

Best lekker hoor, had er wel iets dikker in mogen komen, mis dat eigenlijk een beetje als die er in komt, een lekkere strakke kick oid bijvoorbeeld. Voor zulke synth en percussie composities moet je eigenlijk tracks van alesso checken, die klinken best dik op die delen!
E-Tjen

Postby Skizore » Tue Jul 17, 2012 3:26 pm

E-Tjen wrote:
Skizore wrote:Ik ben eerst vooral bezig geweest met dubstep maar heb nu een house track gemaakt:

http://soundcloud.com/skizore/turbulence-club-edit

Ik zou eens opzoeken wat sidechain is.. ook is je sub veel te dominant in je beat, zou de release van je kick wat lager zetten, ik merk dat je dit ook niet hebt in andere tracks, dat zorgt er voor dat je tracks minder dynamisch zijn.
Zou ook wat meer gaan werken met een effectenbus op je synths (distortion, phaser, flanger oid), haalt de eenvoud er enerzijds een beetje vanaf :wink:

Bedankt voor je tips. In mijn vorige tracks heb ik inderdaad geen sidechaining gebruikt, maar in deze wel. Misschien heb ik het dan niet helemaal goed toegepast nog. Ik neem alle feedback mee naar mijn volgende track. De release van de kick had inderdaad wel lager gekund, ik snap wat je bedoelt.
Skizore

Postby Denny Bellens » Wed Jul 18, 2012 2:03 am

Hey Dj's,

ik heb hier paar tracks gemaakt. Graag wil ik wat feedbacks van jullie ;-)

Reason

Make Love

alvast bedankt!!!
Denny Bellens

Postby JoostReus » Wed Jul 18, 2012 12:02 pm

E-Tjen wrote:
JoostReus wrote:
Paar maanden geleden gemaakt (ja, nog voor "Nothing Inside", haha) de 10e uitgekomen op Baguz Records.

Mashup van een tijdje terug.

Bootlegje van Dirty South's hitje uit 2007, vorige week gemaakt.

Alle feedback is welkom! Thanks.

feedback op die bootleg:
Vocal en break is opzich wel ok, maar toulouse is in een andere toonhoogte, iets lager, die overgang hoor je zodra die overloopt en dat loopt niet zo lekker. Je kunt dus toulouse omhoog pitchen, en die dan laten droppen, nu is het net niet.
Als je bong en toulouse door elkaar laat lopen, dan merk je dat ze behoorlijk conflicten met elkaar, sowieso op 4:45.

Mijn tip is dan:

Wat je kunt doen, als je dus echt geen idee hebt welke hoogte de toon heeft (geldt niet alleen voor jou maar iemand anders die hier ook moeite mee heeft), is edison gebruiken in FL studio.
Je gooit de track in edison, dan selecteer je 1 stuk waar je duidelijk de synth hoort of iets dergelijks, dan ga je naar tools en dan equalize. Je ziet als het goed is dan een spectrum. Overal waar de dikke lijnen zitten, bevindt zich veelal een dominante toon (hoeft niet per se de grondtoon te zijn). Deze toon komt dus (vaak) meerdere keren voor (op meer octaven), hier in dit voorbeeld is de G de toon welke het meest dominant is in dat stukje spectrum (rood omcirkelt):
http://s17.postimage.org/c0ek45wz1/Toonvoorbeeld.png
(Dit is niet Bong maar gewoon een voorbeeld)

Als je dit doet voor beide tracks, zul je merken dat die tonen voor toulouse iets lager liggen. Die loopt ook minder lekker met de vocal, dan bong.

Ik hoop dat je er iets van begrijpt en er ook iets aan hebt! Naast het kunnen zien zoals in bovenstaand voorbeeld moet je het kunnen horen.

Thanks voor je reactie en je hulp, maar ik heb er zelf nog niet echt hinder aan gevonden. Het klopt dat ik niet op de toonhoogte heb gelet tijdens het maken van deze mashup, had ik misschien wel moeten doen, maar ik moet je zeggen deze mashup het echt goed doet in de clubs etc. Het toonhoogte verhaal is erg muziektechnisch en menigeen zal dat niet eens opmerken. Maar toch bedankt, leer ik weer wat van voor de eventuele volgende keer!
JoostReus

Postby pinny » Wed Jul 18, 2012 9:10 pm

Hello

Hier een nieuwe track
alle comments en tips zijn welcome

Greetz Pinny
pinny

Postby dmcstyle » Tue Jul 24, 2012 10:48 pm

I've been here for a while and dont understand why everybody started speak german
anyway

here's my 1st single. hope u like it guys. feedback would be very appreciated

DMC Style - Come With You
dmcstyle

PreviousNext

Return to Music