Sebas wrote:Praia del Sol wrote:Cheveuxmaison wrote:Laidback Luke wrote:Praia del Sol wrote:Als je hem zelf TE vaak gehoord hebt, wordt het vanzelf een ruk plaat. Voor de 1e x is hij supervet, maar na een tijdje is de leukigheid er af, zeker als ie in elke lokale boerendisco gedraait wordt.
Ik hoef em iig niet meer te horen
Toch vaag, het is toch precies hetzelfde nummer als toen je 'm zelf wilde hebben en horen?
Edit: ik snap wel wat je bedoelt met TE vaak gehoort enzo. Dat is gewoon jammer, ik zal 'm daardoor ook voorlopig niet meer droppen. Maar een kutnummer vind ik het zeker niet!
Als je ook zo gaat denken dan kun je als prof. DJ weinig platen uit je collectie draaien omdat je ze zo vaak zou horen als draaiboer.
Zeker voor jou, Luke, zou het dan inhouden dat je veel platen niet meer zou draaien omdat je ze regelmatig dropt...
Echter is het wel dat sommige platen (soms verdiend/soms onverdiend) onwijs gehyped worden...
Sommige platen kun je wel vaker draaien, maar detroit wordt gewoon te erg, dat is persoonlijk. Ik vond hem in het begin wel leuk, niet super tof ofzo. En na een tijdje begint ie gewoon super irritant te worden. Zeker omdat je hem gewoon TE vaak hoort.
Daft Punk around the world heb ik ook miljoenen x gehoord en gedraaid maar die blijft gewoon vet!
Detroit is denk ik ook een plaatje waar je na 1 jaar totaal niks meer van hoort.
Al hoor je FLG in een discotheek blijf je los gaan, echt wel! Ik kan me wel voorstellen dat je hem thuis niet vaak draait, maar met volle sound klinkt ie wel dik, en ga je zeker los,, ook al heb je hem te vaak gehoord denk ik. Till westwood same man, die blijft gewoon super, die verveeld helemaal nooit

Maar na een jaar is ie wel weer out, dat heb je wel vaak.. alleen de sterkste overleven, zoals daft punk etc
dit is wel een interresant onderwerp, zeker omdat het ook heel erg onderhevig is aan subjectiviteit......
zo zullen er bijvoorbeeld ook mensen zijn die daft punk ook maar nietszeggende disco vullis vinden.
maar ik denk wel dat als er genoeg mensen zijn die iets voor langere tijd om uit te houden vinden, dat je wel van een klassiek fenomeen kan uitgaan.
ook denk ik dat uiteindelijk de consument bepaald wat houdbaar is of niet....want hoe sterk marketing methodieken ook zijn, zover gaan ze (nog?) niet.....
ik weet wel dat er stevig op ingespeeld wordt door bijvoorbeeld de publishing/platenmaatschapijen;
Deze hebben inmiddels na het patroon een aantal malen waargenomen te hebben vanuit de praktijk het op een bewuste manier toegepast.
een voorbeeld;
Elvis zijn productie tijd is reeds lang voorbij, er wordt dus geen nieuw materiaal meer aangemaakt.
Elvis is echter zo populair dat het de moeite waard is om keer op keer hetzelfde materiaal uit te brengen, met een ander hoesje.
bijvoorbeeld;
Tien tracks Elvis greatest hits.....
en het jaar daarna worden ongeveer dezelfde nummers uitgebracht met een ander hoesje als 'The best of Elvis'...
dit maakt duidelijk waarom er op een bepaald moment enorm geinvesteerd wordt in een artiest, omdat men inmiddels WEET dat wanneer maar vaak genoeg benadrukt, de echo blijft nahangen in het collectief geheugen van een groep consumenten.....en die (plus eventuele nieuw geintreseerden) kopen jaren later maar al te graag die greatest hits collectie....
en weer een andere groep koopt nog een moment later de 'best of collectie'
dit alles het 'repackiging' en daarmee wordt verreweg het meeste geld verdiend door publishing/platenmaatschapijen.