De gaarste tracks van nu!

Moderators: Laidback Luke, Rasta Eddy, tonyflexx

Postby Laidback Luke » Mon May 08, 2006 6:13 pm

Rasta Eddy wrote:
MrSlide wrote:Shapeshifters - Incredible...

Welke skihut dj draaide die ook alweer? :twisted:

Tja, en check m'n top 10 dan FLG op nr. 1. Wordt wel veeel te vaak gedraait inderdaad, maar om dan gelijk te zeggen dat het een kutplaat is vind ik maar vaag...
Laidback Luke

Postby Praia del Sol » Mon May 08, 2006 6:42 pm

Laidback Luke wrote:
Rasta Eddy wrote:

Tja, en check m'n top 10 dan FLG op nr. 1. Wordt wel veeel te vaak gedraait inderdaad, maar om dan gelijk te zeggen dat het een kutplaat is vind ik maar vaag...

Als je hem zelf TE vaak gehoord hebt, wordt het vanzelf een ruk plaat. Voor de 1e x is hij supervet, maar na een tijdje is de leukigheid er af, zeker als ie in elke lokale boerendisco gedraait wordt.

Ik hoef em iig niet meer te horen
Praia del Sol

Postby Ca$E » Mon May 08, 2006 6:44 pm

MrSlide wrote:
Ca$E wrote:meck feat. leo sayer - thunder in my hearth again

vanaf de eerste keer dat ik hem hoorde vind ik het echt een ongeloofelijk achterlijke plaat!

echt VRESELIJK!!! :evil: :evil: :evil:

x2

Je hoort 'm ook echt 1000x per dag, samen met You Got The Love van The Source & Candi Staton en Shapeshifters - Incredible...

Vind incredible dan wel weer lekker maar die van the source is ook vreselijk ja :wink:
See ya!
Ca$E

Postby Laidback Luke » Mon May 08, 2006 6:52 pm

Praia del Sol wrote:Als je hem zelf TE vaak gehoord hebt, wordt het vanzelf een ruk plaat. Voor de 1e x is hij supervet, maar na een tijdje is de leukigheid er af, zeker als ie in elke lokale boerendisco gedraait wordt.

Toch vaag, het is toch precies hetzelfde nummer als toen je 'm zelf wilde hebben en horen?

Edit: ik snap wel wat je bedoelt met TE vaak gehoort enzo. Dat is gewoon jammer, ik zal 'm daardoor ook voorlopig niet meer droppen. Maar een kutnummer vind ik het zeker niet!
Laidback Luke

Postby MrSlide » Mon May 08, 2006 6:54 pm

Ca$E wrote:
MrSlide wrote:
Ca$E wrote:meck feat. leo sayer - thunder in my hearth again

vanaf de eerste keer dat ik hem hoorde vind ik het echt een ongeloofelijk achterlijke plaat!

echt VRESELIJK!!! :evil: :evil: :evil:

x2

Je hoort 'm ook echt 1000x per dag, samen met You Got The Love van The Source & Candi Staton en Shapeshifters - Incredible...

Vind incredible dan wel weer lekker maar die van the source is ook vreselijk ja :wink:

Ik vind Incredible ook zeker de lekkerste van de 3, alleen vind ik het wel typisch dat ?eder hitradio station (Caz!/538/WildFM/Slam/enz.) 'm z??? vaak draait. Hoop echt dat er weer radiostations komen die zichzelf van de massa durven te onderscheiden! Maar zie hier het internet wel als belangrijke motor voor...
MrSlide

Postby Rico » Mon May 08, 2006 6:55 pm

Laidback Luke wrote:
Praia del Sol wrote:Als je hem zelf TE vaak gehoord hebt, wordt het vanzelf een ruk plaat. Voor de 1e x is hij supervet, maar na een tijdje is de leukigheid er af, zeker als ie in elke lokale boerendisco gedraait wordt.

Toch vaag, het is toch precies hetzelfde nummer als toen je 'm zelf wilde hebben en horen?

Haha, ik hoorde hem gister voor het eerst :P Loop achter geloof ik. Ik vind het wel een dikke track hoor. Aandoenlijk deuntje in in ieder geval.
Rico

Postby Cheveuxmaison » Mon May 08, 2006 7:01 pm

Laidback Luke wrote:

Edit: ik snap wel wat je bedoelt met TE vaak gehoort enzo. Dat is gewoon jammer, ik zal 'm daardoor ook voorlopig niet meer droppen. Maar een kutnummer vind ik het zeker niet!

Als je ook zo gaat denken dan kun je als prof. DJ weinig platen uit je collectie draaien omdat je ze zo vaak zou horen als draaiboer.
Zeker voor jou, Luke, zou het dan inhouden dat je veel platen niet meer zou draaien omdat je ze regelmatig dropt...

Echter is het wel dat sommige platen (soms verdiend/soms onverdiend) onwijs gehyped worden...
Jesus walks, money talks... What else is new?
Cheveuxmaison

Postby Ca$E » Mon May 08, 2006 7:40 pm

MrSlide wrote: Ik vind Incredible ook zeker de lekkerste van de 3, alleen vind ik het wel typisch dat ?eder hitradio station (Caz!/538/WildFM/Slam/enz.) 'm z??? vaak draait. Hoop echt dat er weer radiostations komen die zichzelf van de massa durven te onderscheiden! Maar zie hier het internet wel als belangrijke motor voor...

Helemaal met je eens meneer glijden :wink:
See ya!
Ca$E

Postby Mr Blonde » Mon May 08, 2006 8:08 pm

Gelazer (Billy the klit, wil shagspeare en lady bee) - los! gatverdamme wat een kotstrack maakt niet uit welke edit... (*subjectief bericht*)
Image
Mr Blonde

Postby Praia del Sol » Mon May 08, 2006 8:13 pm

Cheveuxmaison wrote:
Laidback Luke wrote:

Als je ook zo gaat denken dan kun je als prof. DJ weinig platen uit je collectie draaien omdat je ze zo vaak zou horen als draaiboer.
Zeker voor jou, Luke, zou het dan inhouden dat je veel platen niet meer zou draaien omdat je ze regelmatig dropt...

Echter is het wel dat sommige platen (soms verdiend/soms onverdiend) onwijs gehyped worden...

Sommige platen kun je wel vaker draaien, maar detroit wordt gewoon te erg, dat is persoonlijk. Ik vond hem in het begin wel leuk, niet super tof ofzo. En na een tijdje begint ie gewoon super irritant te worden. Zeker omdat je hem gewoon TE vaak hoort.

Daft Punk around the world heb ik ook miljoenen x gehoord en gedraaid maar die blijft gewoon vet!

Detroit is denk ik ook een plaatje waar je na 1 jaar totaal niks meer van hoort.
Praia del Sol

Postby Sebas » Tue May 09, 2006 11:49 am

Praia del Sol wrote:
Cheveuxmaison wrote:
Laidback Luke wrote:

Sommige platen kun je wel vaker draaien, maar detroit wordt gewoon te erg, dat is persoonlijk. Ik vond hem in het begin wel leuk, niet super tof ofzo. En na een tijdje begint ie gewoon super irritant te worden. Zeker omdat je hem gewoon TE vaak hoort.

Daft Punk around the world heb ik ook miljoenen x gehoord en gedraaid maar die blijft gewoon vet!

Detroit is denk ik ook een plaatje waar je na 1 jaar totaal niks meer van hoort.

Al hoor je FLG in een discotheek blijf je los gaan, echt wel! Ik kan me wel voorstellen dat je hem thuis niet vaak draait, maar met volle sound klinkt ie wel dik, en ga je zeker los,, ook al heb je hem te vaak gehoord denk ik. Till westwood same man, die blijft gewoon super, die verveeld helemaal nooit :? Maar na een jaar is ie wel weer out, dat heb je wel vaak.. alleen de sterkste overleven, zoals daft punk etc
Download & Subscribe the Sebastien Lintz Podcast via iTunes http://bit.ly/PodcastSebastienLintz
Join me on Facebook here http://on.fb.me/SebastienLintz
Sent your demo to demo [at] cloud9dance.com
Sebas

Postby LAU » Tue May 09, 2006 2:43 pm

Sebas wrote:
Praia del Sol wrote:
Cheveuxmaison wrote:
Laidback Luke wrote:

Al hoor je FLG in een discotheek blijf je los gaan, echt wel! Ik kan me wel voorstellen dat je hem thuis niet vaak draait, maar met volle sound klinkt ie wel dik, en ga je zeker los,, ook al heb je hem te vaak gehoord denk ik. Till westwood same man, die blijft gewoon super, die verveeld helemaal nooit :? Maar na een jaar is ie wel weer out, dat heb je wel vaak.. alleen de sterkste overleven, zoals daft punk etc

dit is wel een interresant onderwerp, zeker omdat het ook heel erg onderhevig is aan subjectiviteit......
zo zullen er bijvoorbeeld ook mensen zijn die daft punk ook maar nietszeggende disco vullis vinden.

maar ik denk wel dat als er genoeg mensen zijn die iets voor langere tijd om uit te houden vinden, dat je wel van een klassiek fenomeen kan uitgaan.

ook denk ik dat uiteindelijk de consument bepaald wat houdbaar is of niet....want hoe sterk marketing methodieken ook zijn, zover gaan ze (nog?) niet.....

ik weet wel dat er stevig op ingespeeld wordt door bijvoorbeeld de publishing/platenmaatschapijen;

Deze hebben inmiddels na het patroon een aantal malen waargenomen te hebben vanuit de praktijk het op een bewuste manier toegepast.
een voorbeeld;
Elvis zijn productie tijd is reeds lang voorbij, er wordt dus geen nieuw materiaal meer aangemaakt.
Elvis is echter zo populair dat het de moeite waard is om keer op keer hetzelfde materiaal uit te brengen, met een ander hoesje.

bijvoorbeeld;
Tien tracks Elvis greatest hits.....
en het jaar daarna worden ongeveer dezelfde nummers uitgebracht met een ander hoesje als 'The best of Elvis'...

dit maakt duidelijk waarom er op een bepaald moment enorm geinvesteerd wordt in een artiest, omdat men inmiddels WEET dat wanneer maar vaak genoeg benadrukt, de echo blijft nahangen in het collectief geheugen van een groep consumenten.....en die (plus eventuele nieuw geintreseerden) kopen jaren later maar al te graag die greatest hits collectie....

en weer een andere groep koopt nog een moment later de 'best of collectie'

dit alles het 'repackiging' en daarmee wordt verreweg het meeste geld verdiend door publishing/platenmaatschapijen.
LAU

Postby MaartenHG » Tue May 09, 2006 2:56 pm

Wat ik erg heb met dance muziek is dat het zo ontzettend kort houdbaar is...

Het is zo trendgevoelig dat je na 2 maanden een track niet meer kan horen of draaien. Helemaal sinds ik nu bezig ben met DJ'en valt me pas op hoe het wereldje in elkaar zit. Het gaat vaak om wie het snelst de nieuwste tracks heeft en wie elkaar kent om zo als eerste de nieuwe dingen te droppen, ongeacht of de tracks ook echt dope zijn of niet.

Nog triester is dat ik voor mezelf ook heel weinig dance dingen terug wil luisteren, met een aantal uitzonderingen van klassiekers natuurlijk. Ik kan mij ook niet voorstellen dat mensen over een jaartje nog Detroit gaan terugluisteren (ookal vind ik het nog steeds wel een te gekke track)... Als ik m'n collectie bekijk (zowel vinyl als mp3), luister ik er echt bijna niks meer van. Misschien is het helemaal persoonsgebonden, maar ik neem aan dat meerdere mensen dit fenomeen kennen??

Het valt me echt op dat een aantal dancetracks gewoon door de tijden heen nog gewoon nog te luisteren zijn en ook heel heel heel veel niet, met andere genres muziek heb ik dit niet zo snel het idee. Bovendien word ik heleeeeemaaal gestoord van al die troep die uitkomt. Als ik online naar nieuwe muziek speur dan is serieus echt maar 1 op de 100 releases interessant... dat maakt het natuurlijk wel weer een uitdaging om vette selectie te maken als je gaat draaien...
MaartenHG

Postby Jenner » Tue May 09, 2006 3:07 pm

Praia del Sol wrote:
Laidback Luke wrote:
Rasta Eddy wrote:

Als je hem zelf TE vaak gehoord hebt, wordt het vanzelf een ruk plaat. Voor de 1e x is hij supervet, maar na een tijdje is de leukigheid er af, zeker als ie in elke lokale boerendisco gedraait wordt.

Ik vind dit altijd van die rare uitspraken... Dat de leukigheid er vanaf gaat omdat je hem te vaak hoort, oke, dat snap ik... Maar wordt het dan ook meteen een rukplaat? Dacht het toch niet?!! :?

Ik wil niet meteen zeggen dat jij zo denkt hoor maar dit doet mij denken aan denkwijzes als: Oh, shit, iedereen kent die plaat nu en iedereen vindt hem vet, dus is het niet speciaal en stoer meer dat ik hem vet vind...
Jenner

Postby Goliath » Tue May 09, 2006 3:33 pm

MaartenHG wrote:Wat ik erg heb met dance muziek is dat het zo ontzettend kort houdbaar is

...

ik neem aan dat meerdere mensen dit fenomeen kennen??

Sluit ik me bij aan.
Maar dit geldt dan vooral voor die kneuzentracks die de laatste paar jaar worden uitgebracht. Komt omdat die tracks ontworpen lijken om het publiek zo hard mogelijk uit z'n dak te laten gaan.
Dit lijken de huidige producers liever te willen dan een mooi nummer neer te zetten. Hetgeen denk ik ook komt doordat de laatste jaren veel houseproducers zich laten inspireren door alleen housemuziek, in plaats van een vele bredere smaak te hebben.

Veel nieuwere producers lijken die tracks wel te produceren met het idee in hun achterhoofd van een club of grote zaal ("met die vet duistere kick, smerige beats en die climax gaat de crowd vast uit z'n plaat!"-sneu).

Ja, die kutformule blijkt dus maar even effect te hebben. Vervolgens verdwijn je daar met je rukplaat in de uitverkoop.
Goliath

PreviousNext

Return to Music