Contracten V&A

Moderators: tonyflexx, Laidback Luke, Rasta Eddy

Re: Een release in het buitenland, waar op letten?

Postby DJRoyRada » Thu May 12, 2011 9:15 pm

Ah ja ik zie jou post nu idd, in dat geval is mijn topic misschien een beetje erg dubbelop, is het mogelijk dat een moderator dit topic verwijderd en misschien de posts overzet naar dat topic?

Sorry hiervoor ;)
DJRoyRada

Re: Een release in het buitenland, waar op letten?

Postby Rasta Eddy » Fri May 13, 2011 1:44 pm

DJRoyRada wrote:Ah ja ik zie jou post nu idd, in dat geval is mijn topic misschien een beetje erg dubbelop, is het mogelijk dat een moderator dit topic verwijderd en misschien de posts overzet naar dat topic?

Sorry hiervoor ;)

Done, zie de eerste post hier!
Rasta Eddy

Re: Contracten V&A

Postby Sebas » Sun May 15, 2011 10:19 pm

jongens maak je niet te druk om royalties percentages en kleine regeltjes.

Zorg iig dat je nergens aan vast zit qua contract en opties.

De tijd is gewoon voorbij dat je makkelijk geld kan verdienen met muziek (Verkoop), al begin je net met releases of je hebt helemaal geen naam heeft het bijna geen nu om moeilijk te doen over de kleinste dingen (onderhandel anders, bijv dat ze een dikke remixer regelen of speciaal promotie doen).

Concentreer je op het grote plaatje en zie muziek maken als een tool om als dj aan de gang te gaan.

Als je echt geld wilt verdienen doe je dat nu met remixen (als je naam hebt) of bij echt goede labels te tekenen. Wat ook een mogelijkheid is is een goed publishing contract tekenen zodat ze zorgen dat je op veel cds/compilaties/dvds komt. (bijv cloud9/talpa publishing).

Mijn grootste tip. Maak geen muziek met de gedachten dat je er veel geld uit kan halen, doe gewoon je best en geniet ervan.
En mocht je slechte deals hebben getekend dan leer je hier alleen maar van (ik spreek uit ervaring ja ;)).

DUS hop aan het werk en maak je niet te druk over de contracten, zorg dat je muziek veel gedraaid wordt en op veel blogs gepromoot wordt.
Download & Subscribe the Sebastien Lintz Podcast via iTunes http://bit.ly/PodcastSebastienLintz
Join me on Facebook here http://on.fb.me/SebastienLintz
Sent your demo to demo [at] cloud9dance.com
Sebas

Re: Contracten V&A

Postby DJRoyRada » Thu May 19, 2011 6:26 pm

Het geld maakt me ook helemaaal niets uit :P ik verwacht geen dikke verkoop cijfers en dat intresseerd me ook niet :P Wel wilde ik even weten waar ik aan begon :P daarom is een topic als deze wel erg handig.

Contract is ondertekend btw en ik zit idd nergens aan vast ;)

Oke en dan nu iets anders, ik heb een track en ik kan die releasen ik heb alleen wel een loop uit een ander nummer gesampled, behoorlijk duidelijk gesampled ook. Hoe precies gaat het clearen van samples? Moet ik dat zelf regelen of kan ik dat aan de platenmaatschappij overlaten? Kan er wel het een en ander over vinden op het internet maar niet precies wie wat doet en hoe het precies voor een artiest in zn werk gaat.

De track staat op mijn soundcloud het is een deephouse track (er word heel veel gesampled in dat genre dus vreemd zal het niet zijn)

Roy Rada & Sonny Filhinho - on my way

http://soundcloud.com/dj-roy-rada
DJRoyRada

Previous

Return to Algemeen