Snippets! Commentaar nodig? Hier uw opzetjes!

Moderators: Laidback Luke, Rasta Eddy, tonyflexx

Re: Snippets! Commentaar nodig? Hier uw opzetjes!

Postby eehm » Wed Dec 21, 2011 1:26 pm

Hier een snipset, ....kick, synths en andere vocals ed moet ik er nog invoegen......zonder kick grooved i hier de speakers uit, moet je na gaan met kick :). Verders ben ik aan het experimenteren met nieuwe manier van mixen. Dus master voor de verandering met rust gelaten, uberzacht gemixt ,for the purpose, ff op 0 db gezet. Hoe vaker je m hoort hoe meer nuanceringen je hoort. Zo dadelijk afmaken, ben er igg heuul blij mee :D

eehm

Postby iamkrisstrue » Mon Jan 02, 2012 4:23 am

Whatsup iedereen? Een nieuwe house track gemaakt, wat vinden jullie ervan?
Feedback pls?

(btw, ik ben hier nieuw)

iamkrisstrue

Postby JoostReus » Mon Jan 02, 2012 2:06 pm

Misschien heeft iemand hier wat puntjes van kritiek op? Als ik tijd heb zal ik zometeen wat feedback op andere tracks geven.
JoostReus

Postby JoostReus » Mon Jan 02, 2012 3:05 pm

E-Tjen wrote:
mrbeatjunk wrote:Heel graag commentaar op dit:

Coole break, vind alleen dat einde dan een beetje jammer, zo overgaan op dutch. Die overgangen doen het nooit bij mij overigens..
Maar ik denk dat je voor een TE dikke kick daar hebt gekozen, je zult dat geluid iets moeten inkorten. Ook zou ik die dutch blieb sidechainen.. Beetje irritant geluid zo anders.

Overigens moet je em ook op t begin sidechainen, kick + bas is een nee zo op die manier.
Op 0:45 snap ik niet wat die nexus synth daar doet, hoort niet echt bij de track vind ik...
Piano mag wel meer compressie gebruiken, en wat meer lagen maken (kopieer je akkoorden over meerdere octaven).

Weinig aan toe te voegen, overegins vind ik wel dat een overgang van een bigroom synth naar een dutch lead kan werken, zeker in de clubs, maar bij deze track vind ik het toch wel slecht uitgewerkt. Wat erg jammer is want de break klinkt echt goed. Bij de drop zou ik om de 8-maten een synth shot van de break terug laten komen en graag wat meer laag onder de dutch-lead. Doet het altijd goed. Als je al deze tips zou verwerken tot een nieuwe edit/mix zou ik hem (persoonlijk) zonder problemen draaien in de clubs.

iamkrisstrue wrote:Whatsup iedereen? Een nieuwe house track gemaakt, wat vinden jullie ervan?
Feedback pls?

(btw, ik ben hier nieuw)

Allereerst welkom!
Dan over tot de orde van de dag:
Ik vind de akkoorden goed klinken en de piano is ook niets mis mee. De break vind ik wel erg kort en de drop is niet zo spectaculair, probeer eens een wat langere build-up te maken en dan de beat met piano en bassline te droppen. Verder zou er om de zoveel maten wel een goede variatie in je melodie mogen. Ook snap ik de geluidjes op 0.12 niet helemaal, vind het daar niet echt passen.

pinny wrote:Hello

Hier een track 'k ben nog nen echte beginner ma hope u like it ;)
Comments en tips zijn altijd welkom

Greetz Pinny

Aardige track, maar wel erg vreemd opgebouwd. Een tip die ik je zou willen geven is meer te kijken naar house-muziek van grote artiesten die je als voorbeeld ziet. Luister naar de vorm van hun tracks en wat voor (soort) instrumenten en synths gebruiken. Een track mag een beetje cliché en voorspelbaar klinken, want het is niet voor niks dat mensen het voorspelbaar vinden. Het betekent namelijk dat het al vaak gebruikt is. Wat dus betekent dat veel mensen het goed/leuk vinden. Het is dus niet erg als je track een beetje op vele andere tracks lijkt. Tenzij je een geheel nieuwe en eigen sound wil maken, dan is dat je goed gelukt. ;)

Ik hoop dat ik wat mensen goede tips heb kunnen geven, en dat jullie hier iets aan hebben. Ik duik de studio weer in.
JoostReus

Postby iamkrisstrue » Mon Jan 02, 2012 5:17 pm

JoostReus wrote:

Misschien heeft iemand hier wat puntjes van kritiek op? Als ik tijd heb zal ik zometeen wat feedback op andere tracks geven.

Lekkere melodie; ik zou bij 1:03 een octaaf hoger pakken en erbij zetten.
En je climax (dat begint bij 0:43) anders aanpakken. Ik denk dat de standaard volume op laten komen wel gaat helpen voor de extra effect :P
Ik hoop dat ik je genoeg geholpen heb :-)
thanks for the feedback btw!
iamkrisstrue

Postby The Amoniaks » Mon Jan 02, 2012 7:30 pm

Hey,

Hier een track 'k ben nog nen echte beginner ma
Comments zijn altijd welkom

Check out my tracks on Soundcloud ! http://soundcloud.com/the-amoniaks
The Amoniaks

Postby iamkrisstrue » Mon Jan 02, 2012 10:08 pm

The Amoniaks wrote:Hey,

Hier een track 'k ben nog nen echte beginner ma
Comments zijn altijd welkom

Lekkere vibe, dit is echt het soort muziek wat je bij kledingzaken hoort (lounge music) :P
iamkrisstrue

Postby JoostReus » Tue Jan 03, 2012 4:50 pm

iamkrisstrue wrote:
JoostReus wrote:

En je climax (dat begint bij 0:43) anders aanpakken. Ik denk dat de standaard volume op laten komen wel gaat helpen voor de extra effect :P

Thanks voor je feedback man! Had er nooit aan gedacht om bij de drop nog een octaaf hoger erbij te pakken, goed bedacht geeft een heel mooi effect, zo heb je nog eens wat aan elkaar. Al snap ik dat van dat volume niet helemaal. Bedoel op laten komen als automation? En dan de volume van de lead o.i.d.?
JoostReus

Postby iamkrisstrue » Thu Jan 05, 2012 1:03 am

JoostReus wrote:
iamkrisstrue wrote:
JoostReus wrote:

Thanks voor je feedback man! Had er nooit aan gedacht om bij de drop nog een octaaf hoger erbij te pakken, goed bedacht geeft een heel mooi effect, zo heb je nog eens wat aan elkaar. Al snap ik dat van dat volume niet helemaal. Bedoel op laten komen als automation? En dan de volume van de lead o.i.d.?

Ja, automation! No problem :-)
iamkrisstrue

Postby iamkrisstrue » Thu Jan 05, 2012 1:04 am

iamkrisstrue wrote:Whatsup iedereen? Een nieuwe house track gemaakt, wat vinden jullie ervan?
Feedback pls?

(btw, ik ben hier nieuw)

Iemand nog meer commentaar/feedback?! Alvast bedankt :-)
iamkrisstrue

Postby MixnMatchin » Thu Jan 05, 2012 1:39 am

Trackje van mij, alle kritiek commentaar is welkom. Ik zal ook ff feedback geven, wel zo eerlijk;)
MixnMatchin

Postby MixnMatchin » Thu Jan 05, 2012 1:55 am

iamkrisstrue wrote:
Feedback pls?

(btw, ik ben hier nieuw)

Melodietje is leuk, percussie is wel wat aan de zachte kant, de kick valt ook een beetje weg. Dit mag echt harder/krachtiger. Verder zou het naar mijn idee de track goed doen om wat accenten aan te brengen met percussie: een crash/snare/fx die bepaalde noten van de melodie benadrukt. dat geeft het wat meer energie, heeft het wat meer impact. Ook zou ik voor de drop de energie wat meer opbouwen, een uplifting fx(uit een samplepack of maken door:), een ruis met filter sweep, een ondersteunende synth met pitch bend. opkomende roffelende snares. Ik zou ook gelijk met de drop gesidechainde whitenoise laten meespelen. Hoop dat je er wat mee kan;)
MixnMatchin

Postby iamkrisstrue » Thu Jan 05, 2012 1:57 am

MixnMatchin wrote:Trackje van mij, alle kritiek commentaar is welkom. Ik zal ook ff feedback geven, wel zo eerlijk;)

Hmm opzich wel lekkere deuntje maar ik had meer verwacht wat er na de drop komt. Ook is de 2e melodie dat na de drop komt een beetje verwarrend (te rustig zeg maar -naar mijn gevoel-). Btw, de main melo een volume hoger en wat zuiverder laten uitkomen :P

Ik hoop dat je er wat mee kan,
kriss!
iamkrisstrue

Postby iamkrisstrue » Thu Jan 05, 2012 2:00 am

MixnMatchin wrote:
iamkrisstrue wrote:
Feedback pls?

(btw, ik ben hier nieuw)

Melodietje is leuk, percussie is wel wat aan de zachte kant, de kick valt ook een beetje weg. Dit mag echt harder/krachtiger. Verder zou het naar mijn idee de track goed doen om wat accenten aan te brengen met percussie: een crash/snare/fx die bepaalde noten van de melodie benadrukt. dat geeft het wat meer energie, heeft het wat meer impact. Ook zou ik voor de drop de energie wat meer opbouwen, een uplifting fx(uit een samplepack of maken door:), een ruis met filter sweep, een ondersteunende synth met pitch bend. opkomende roffelende snares. Ik zou ook gelijk met de drop gesidechainde whitenoise laten meespelen. Hoop dat je er wat mee kan;)

Thanks man! Dit waardeer ik echt. Btw, dit is zeg maar een snippet (gecut uit de 2e drop/pause). De 1e drop heeft wel wat jij op het laatste allemaal beschrijft!
Nogmaals bedankt man, ik hoop dat je ook wat kunt met mijn feedback van jou track.

Peace,
Kriss!
iamkrisstrue

Postby eehm » Thu Jan 05, 2012 3:47 am

@ JoostReus, slechte tip zeg die je aan Pinny geeft..... Je vergeet er 1 zin bij te voegen, Wat betekent dat je van hetzelfde klinkt, maw 10 in een dozijn, gaaaap, slaap verwekkend :shock:

Vind hem heul vet, goed bezig Pinn, nu nog een dj versie maken
eehm

PreviousNext

Return to Music