RvL wrote:Luke, ben je al terug?
If Yes, Talk us through

Yes, weer terug. En wat een ervaring! Misschien wel de meest ingrijpende in m'n hele muziek-producerende loopbaan. Inmiddels ben ik erachter hoe de Zweden hun sound zo dik krijgen. Maar ik mocht het hoe dan ook niet verklappen, dus ik kreeg 2 verhalen mee van Steve Angello om jullie te vertellen.
1. De Zweedse boys hebben hun eigen apparatuur laten maken, in samenwerking met de ABBA grootvaders, en nadat hun files daar doorheen zijn gehaald klinkt het zo dik.
2. Ze hebben in Stockholm een toren staan in het wetenschappelijke business gedeelte, waar Ingrosso woont. Het enige wat die boys doen is daar hun CDs afgeven bij de toren voor een hok waar ze wetenschappers hebben opgesloten. 2 dagen erna kunnen ze hun CDs halen en dan klinkt het zo dik
Beetje lame zo jongens, maar het moest van Steve. In elk geval beware, want ik klink nu ook zo dik
Steve en ik hebben 1 track afgemaakt en een andere hebben we samen met Sebastian Ingrosso tot de helft gemaakt. Verder samen met die gasten gehangen, ook met Axwell. Het is bijzonder om te zien hoe verbonden ze zijn met elkaar als vrienden. In Zweden zijn ze helemaal niet groot, en worden ze zelfs genegeerd door de pers en de landelijke radio's enzo. In Engeland kan Steve niet eens meer over straat
Deze kids zijn onder andere door Thomas Chrome begeleidt in het maken van muziek. De vader van Sebastian Ingrosso is een oude technofreak en de baas van Loop records en Plumphouse. Die heeft veel gedaan voor de Zweedse technoscene. Zijn oom is baas van Joia records.
De stiefvader van Ingrosso is bevriend met de zoon van 1 van de ABBA mannen.
Verder ben ik zelf enorm geinspireerd door hun manier van werken, en ook de snelheid waarmee dat gebeurd. En nu ik dit schrijf heb ik vandaag (ik kwam vanmiddag rond een uur of 2 terug), alweer bijna een track af. Normaal duurde het me twee weken...
Al met al erg goed geweest, en erg bijzonder! De Zweedse boys zullen over een aantal jaar gezien worden als een revolutie voor de dance, zoals Daft Punk dat ook heeft gedaan. Misschien zelfs een revolutie in engeneering, vanwege de associale dikte. Fantastisch voor mij om even in de keuken te kunnen kijken en om er aan mee te kunnen hebben doen...